Kodisjoki – kuurojen kylä

Lue kokonaan

Videon tiedot

Rauman lähellä Kodisjoella eli 1900-luvulla suuri ja vilkas kuurojen yhteisö. Yhteisön aktiivisina toimijoina olivat Iso-Ettalan kuurot sisarukset. Sisaruksista vanhin Erik Iso-Ettala tunnettiin myös nimellä muinaistutkija, sillä hän oli hyvin kiinnostunut Kodisjoen historiasta. Erik Iso-Ettala perusti Kodisjoelle kotiseutumuseon sekä kirkkomuseon. Tässä ohjelmassa vieraillaan Kodisjoella ja tutustutaan Iso-Ettalan perheen elämään.

Videon kesto: 25:50

Viittomakieli: Suomalainen viittomakieli

Tekstitys: Kokonaan suomeksi

Julkaisuvuosi : 2024