Barnen berättar med visual vernacular-teknik

Läs allt

Om videon

Den 19 november ordnades ett visual vernacular-evenemang för barn i Helsingfors. Tanken var att ge teckenspråkiga barnfamiljer tillfälle att dyka in i den teckenspråkiga kulturens värld och låta barnen öva sina färdigheter i att uppträda. Quentin Green introducerade barnen till visual vernacular-tekniken. Programmet är en inspelning av evenemanget och innehåller visual vernacular-inslag skapade av barnen. Teater Totti, Finlands Dövas Förbunds Signwiki och Teckenspråkiga biblioteket stod för arrangemangen.

Längd: 10:30

Teckenspråk: Finskt teckenspråk

Textning: Delvis finska

Publiceringsår : 2023